Jak przeprowadzić inwentaryzację w sklepie – kluczowe informacje

optidata - opti (14) .jpg

Prowadzenie sklepu może być rentownym przedsięwzięciem dla przedsiębiorcy, który potrafi dobrze zarządzać swoim biznesem. Sukces zależy od różnych czynników, takich jak pomysł, strategia marketingowa, zaangażowanie czy lokalizacja. Jednak co najmniej raz w roku konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji. Co warto wiedzieć na ten temat?

Po co przeprowadzać inwentaryzację?

Warto zrozumieć, dlaczego dokładnie przeprowadza się inwentaryzację asortymentu dostępnego w sklepie. Co jakiś czas każdy produkt musi zostać szczegółowo przeliczony, a uzyskane wyniki porównane ze stanem magazynowym. W idealnym przypadku nie powinno być żadnych różnic między tymi wartościami.

Jednak sytuacje idealne są rzadkością i często okazuje się, że część towaru po prostu nie ma. Przyczyny mogą być różne, takie jak kradzieże, zniszczenia, błędy podczas sprzedaży lub przyjęcia dostaw. Poznanie rzeczywistej ilości produktów w sklepie pozwala skorygować dane, co znacznie ułatwia między innymi składanie zamówień.

Jak ułatwić sobie inwentaryzację?

Istnieje wiele sposobów na ułatwienie sobie inwentaryzacji. Można na przykład rozdzielić kluczowe zadania między pracowników tak, aby cały proces przebiegał jak najbardziej efektywnie. Przydatne mogą być również nowoczesne systemy informatyczne, takie jak system AMS Optiest.

Ręczny kolektor danych wyposażony w czytnik i połączony z odpowiednim oprogramowaniem pozwala na przykład na znaczne szybsze sprawdzenie towaru na sklepie i porównaniu stanu faktycznego z danymi w komputerze niemal na bieżąco. W ten sposób jedna osoba może w krótkim czasie wykonać naprawdę dużą pracę. Nowoczesne systemu tego rodzaju pozwalają na przeprowadzenie inwentaryzacji nawet przy normalnie otwartym sklepie.

Gdzie jeszcze sprawdzi się system AMS Optiest?

Możliwości AMS system na tym się oczywiście nie kończą. Świetnie sprawdza się również w innych zadaniach. Można na przykład przy jego pomocy znacznie przyspieszyć proces odbioru dostaw i przygotowania zwrotów do wysyłki.

Systemy takie znajdują zastosowanie nie tylko w sklepach. Wykorzystane mogą być również do pracy przy zarządzaniu dokumentacją, czy do sprawdzenia stanu akcesoriów używanych w biurze. Świetnie sprawdzają się również w sklepach zajmujących się sprzedażą wysyłkową.